Sunday, March 18, 2012

Pina (2011)



Filmi avastseen..kõhnusest pisut kole..lakitud peaga. 50'ndate alguses naine. Akodion kõhul paljal ihul ..suurtes koledastest meeste valgetes trussikutes loeb meile etüüdi.
Jeesus küll..oli mu esimene reaktsioon. Saksa teater..seda ma ju vihkan ja jälestan. Turbas aelemine..väänlemine .karjumine..paljad tissid..märjad inimesed. Olen seda elus ennem näinud ja välimäärajaga ka kergesti tuvastanud. Viimane oli selline kogemus lives NO99 Stalkeri proovides.
Modern tants ise on ohtlik asi. Ta on alati olnud kergelt intrigeeriv minu jaoks. Kuid igakord ma pean vaikselt endale ütlema vahele et ärgu ta seda laval nüüd seda tehku ..ja siis ta ikka teeb. Samas olen olnud ka vaimustuses leidlikest detailidest. Ma ei ole kindlasti mitte moderntantsule kerge publik..mind on kerge eemale peletada.
Peab vist olema Wim Wenders et leida selliseks filmiks rahad ja seda ka rahvast vaatama saada. Eestlane oma " Sinise kõrbe"..või oletatava Fine Five stuudio looga juba mööda festareid ei ralliks ja luksushotelle välja ei tehtaks.
Pina etendused ..lavad koos kujundusega ja valgused on täielik fantastika ja iludused. Ja Wenders on kahtlemata kõik visuaalse ime väga ilusti ülesse võtnud. Sellist juba valmis asja oli vist täiesti nauding ülesse võtta. Kõik oli olemas.Lavad oma väljapeetud halluse ja lihtsuega olid täis takistusi ..millega laval tantsijad said jageleda..toolid..pleksiklaasid..vesi..muld jne. Ma ei tea miks ..aga mind häirib alalti kui keegi läheb oma perfomancet tegema inimeste hulka tänavale või trammi, ujujatest täis basseini äärde. Pisut nagu kapist välja ronimise-tulemise tunne. Piinlikus tunne kaalub alati võimaliku kunstilise elamuse üle.
Samas oli filmis ka leitud uhkeid ruume kus tantse teha..suur akendega tühi korter. Pooleli olev ehitusplats..laoruum.
Pina lemmik trikk on keha mis ei alluks nagu inimese enda kontrollile ja juhib ennast ise ja hakkab meeltele vastu ja harib-kontrollib seda.
Pina oli enda ümber kogunud tantsijate trupi kes olid erineva tausta ja päritoluga..ja kui sa Pina juurde jäid siis seda lõpuni. Ta suutis juba sollidses eas sõber-tanstijad efektselt ära kasutada. See polnud mingi tavaline showtantsu värske liha festival. Pina nõudis neilt ikka palju enamat. Ja oli leidlik ja nakkav oma detailides.
Välklambi stopid olid geniaalsed..kui õudsad ja alasti näevad inimesed välklambi läraka valguse käes välja.
Modern tants tema eliit vormis.

No comments:

Post a Comment