Saturday, May 22, 2010

The Day of the Jackal (1973)





















See õige šaakali lugu..kuskil dekaad tagasi ma lugesin seda Forsyth'i raamatut. Mis mulle koletult meeldis. Siis sattusin aga 1997 aastal tehtud Hollywoodi remake versiooni otsa. Mis oli kohutav ja vaat et solvav. Ükskõik kuis Richard Gere ei pingutanud ja kui halenaljakas ka Bruce Wilise grimm välja ei näinud..olin ma ikkagi sügavalt pettunud.
Õnneks leidsin siiski vana versiooni ülesse..minu jaoks on 70 ndate krimka moodsa joone nagu mokumentaal filmide aluseks. Kõikidest neist French Connectionitest ja Šaakalitest õhkub reaistikat ja otsest julmust.
ka nüüd lõpustseenis oli kasutatud tõelisis inimesi ja tõelisi reaktsioone. Champ Elysee oli päris. Ilusa atmsofääriga ajastu, uhked Citröenid, De Gaule
Prantsuse aktsendiga malbe uurija oli kohe esimesest hetkest minu lemmik.
Hea film, mis peaks vast kuuluma maailma 250 fimi listi mida peaks elu jooksul nägema.

No comments:

Post a Comment